Magiczny py艂ek

wtorek, 24 stycznia 2017

Co艣 o tfm :D

Tfm to gra w,kt贸rej jest si臋 myszk膮 reszta na dole...




Sza艂 Transformice rozpocz膮艂 si臋 zaledwie kilka dni temu gdy EvilDaedalus z MantaEngie opublikowa艂 na YT 艣wietnie zmontowane video z rozgrywki. Potem pokaza艂y to najwi臋ksze serwisy o grach i si臋 zacz臋艂o. Gra jest w oryginale francuska, jednak w wyniku du偶ej popularno艣ci uruchomiono r贸wnie偶 inne wersje j臋zykowe a wraz z nimi serwery. Obecnie s膮 2 angielskie, 1 francuski i 1 rosyjski serwer.
Gdy odpalimy Transformice, na pocz膮tku trzeba stworzy膰 konto (to u艂atwia korzystanie z gry), wystarczy nick i has艂o, nie trzeba 偶adnych e-mailowych potwierdze艅. Nast臋pnie gra sama po艂膮czy nas z serwerem i pierwszym lepszym pokojem rozgrywki. No w艂a艣nie, gracze s膮 podzieleni na pokoje. Najwi臋cej jest przewa偶nie w pokoju 1. Im wi臋cej ludzi tym wi臋kszy chaos na planszy 馃檪
Mo偶emy do艂膮czy膰 si臋 albo stworzy膰 dowolny pok贸j gry za pomoc膮 komendy:
/room nazwapokoju
Komendy wpisujemy w shoutboxie na dole. Nazwami pokoju mo偶e by膰 zar贸wno numer (nawet 3000) jak i dowolna nazwa np, chatazwieracza.
Na samym pocz膮tku najlepiej zostawi膰 wszystko w r臋kach gry i po prostu pogra膰 chwil臋 na serwerze z innymi. Gdy ju偶 z艂apiemy og贸lne zasady, mo偶na stworzy膰 sobie w艂asny pok贸j i po膰wiczy膰 samotnie granie Szamanem (o nim za chwil臋), bo podczas gry z innymi nie b臋dzie czasu na nauk臋, od razu zostaniemy wyzwani od noob贸w.
Rozgrywka
Na pocz膮tku b臋dziemy jedn膮 z wielu zwyk艂ych myszy w stadzie. Rozgrywka jest podzielona na kilkadziesi膮t plansz. Naszym zadaniem na ka偶dej jest dobiec do sera i wr贸ci膰 z kawa艂kiem z powrotem do nory. Mo偶emy chodzi膰 w lewo, prawo i skaka膰 przyciskami WASD lub kierunkowymi. Przedwczoraj w aktualizacji dodano te偶 mo偶liwo艣膰 kucania (kt贸ra si臋 do niczego nie przydaje 馃檪 ). I to wszystko. Mysz mo偶e wykona膰 tak偶e double jumpa. Nale偶y najpierw zej艣膰 z platformy (ale nie zeskoczy膰) i w powietrzu nacisn膮 skok. W ten spos贸b podwajamy odleg艂o艣膰 podr贸偶y. Mo偶liwe jest te偶 wspinanie si臋 po pionowej 艣cianie, ale to trudny manewr.
Najszybsze myszy zbieraj膮 najwi臋cej punkt贸w. Ten kto ma wi臋cej punkt贸w szybciej staje si臋 Szamanem. Szamanem jest si臋 tylko przez jedn膮 plansze. P贸藕niej zn贸w trzeba zbiera膰 punkty (tabela wynik贸w jest na prawo od shoutboxa, osoby na szczycie b臋d膮 w nast臋pnej turze szamanami). Punkty s膮 r贸wnie偶 kumulowane na naszym koncie w „sklepie”, gdzie mo偶emy kupowa膰 czapki i inne ozdoby dla naszej myszy (jak w TF2).
Szaman
Szaman porusza si臋 tak samo jak inne myszy, jednak dodatkowo posiada mo偶liwo艣膰 budowania. Szamani maj膮 charakterystyczny wygl膮d (tatua偶e i pi贸ropusz). Gra szamanem przypomina rozgrywk臋 w Incredible Machines, budujemy konstrukcje za pomoc膮 prostych element贸w, a wszystko podlega si艂om grawitacji. Naszym zadaniem jest pom贸c innym myszom w zdobyciu sera. Im wi臋kszej liczbie myszy pomo偶emy tym wi臋cej mamy punkt贸w, tym szybciej zn贸w staniemy si臋 szamanem. Na niekt贸rych planszach pojawia si臋 dw贸ch szaman贸w naraz. Musz膮 oni wtedy konkurowa膰 ze sob膮 o ser i myszy. Strategie s膮 r贸偶ne, od bezpo艣rednich atak贸w na wrogiego szamana, po zabudowywanie jego nory, a偶 po usuwanie z planszy mysz, kt贸re biegn膮 z serem do nory przeciwnika.
Budowanie
W prawym, dolnym rogu mamy menu wyboru. Mo偶emy stawia膰 drewniane k艂adki, skrzynki, trampoliny, pi艂ki (odbijaj膮 myszy oraz wybuchaj膮 tworz膮c si艂臋 no艣n膮), kule kierunkowe (pchaj膮 wszystko po drodze), spirit (miejscowy wybuch, kt贸ry podrzuca tylko myszy), strza艂ki (do komunikujemy si臋 z reszt膮 stada) i kowad艂a (ci臋偶arki).
Aby postawi膰 obiekt wybieramy go z menu (1 klikni臋cie LPM), a nast臋pnie w miejscu docelowym przytrzymuj膮c LPM a偶 do skutku (czar budowania musi chwil臋 potrwa膰). Mo偶emy r贸wnie偶 stworzy膰 ka偶dy obiekt tak aby nie kolidowa艂 ze 艣wiatem i myszami, ale 艂膮czy艂 si臋 z naszymi budowlami (taki niewidzialny support), tryb widzialny/niewidzialny zmieniamy spacj膮.
Najciekawsz膮 mo偶liwo艣ci膮 budowania s膮 kotwice i zawiasy. Mo偶emy je doda膰 do ka偶dego obiektu, dzi臋ki temu mo偶na tworzy膰 z艂o偶one konstrukcje. Wyr贸偶niamy 4 rodzaje kotwic:
czerwone (przycisk B) – to podstawa, mo偶emy je ustawi膰 tylko po艣rodku bytu i  tylko w deskach (boki b臋d膮 si臋 przechyla艂y pod ci臋偶arem). Mo偶na je natomiast przymocowa膰 w dowolnym miejscu na mapie (w powietrzu).
偶贸艂te (przycisk C) – te kotwice mog膮 by膰 umieszczone po 艣rodku bytu albo na ko艅cach (czubkach). 呕贸艂te kotwice mo偶emy przyczepia膰 tylko do wcze艣niej postawionych byt贸w. Utrzymuj膮 elementy na sztywno tak jak je ustawiamy (mog膮 si臋 lekko buja膰 pod wp艂ywem ci臋偶aru).
zielone (przycisk V) – lu藕ne kotwice, przyczepiane tak jak 偶贸艂te i te偶 tylko do wcze艣niejszych budowli, mocowane na nich elementy lu藕no si臋 obracaj膮, opadaj膮 (dzia艂aj膮 jak zawiasy).
zielone, obrotowe (przycisk N) – obrotowe (w prawo) zawiasy, powoduj膮 samoistne obracanie si臋 si臋 obiektu, tworz膮c wirnik. 艁膮cz膮c nimi elementy mo偶na o偶ywi膰 przedmioty 馃槈 , stworzy膰 kowad艂owego bo偶ka (anvil god) lub w臋偶a (anvil snake). Jaki snake? Chodzi o to, 偶e silnik gry nie jest idealny, gdy po艂膮czymy ze sob膮 wiele ruchomych element贸w, gra wariuje i staje si臋 nieprzewidywalna, wtedy jeste艣my zdani na 艂ask臋 bog贸w 馃槈
Wszystkie przedmioty mo偶na obraca膰 za pomoc膮 k贸艂ka myszki, b膮d藕 przycisk贸w ZX.
Podczas gry jest te偶 mo偶liwo艣膰 votebana dla niesfornych graczy, odpowiada za to polecenie /ban nazwagracza
U偶ywaj膮c komendy /title nazwarangi, mo偶na przypisa膰 sobie rang臋 (ale tylko t膮 wcze艣niej odblokowan膮), spis rang znajdziecie tutaj. Startowa ranga dla naszej myszy to „Little mouse” i wy艣wietlana jest tu偶 pod naszym nickiem (nad mysz膮). Jako艣 nie zauwa偶y艂em, 偶eby sama si臋 zmienia艂a po odblokowaniu kolejnych rang, tak wi臋c trzeba samemu j膮 zmieni膰 馃檪

Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz